11 Mart 2014 Salı

Dokulu Kutu

Herkese merhabalar...
Bu hafta ilk olarak sizinle bu kutuyu paylaşacağım. Bloğunu beğeniyle izlediğim sevgili Esra Akın geçenlerde çok güzel bir anlatımla yayınladığı postla beni coşturmuş ve ona bu teknikle bir çalışma da benim yapıp yayınlayacağıma dair sözüm olmuştu. Blog arkadaşıma detaylı anlatımları için tekrar teşekkür ediyorum ve bu tekniği denemek isteyenlerin Esra'nın bloğunu ziyaret etmelerini tavsiye ediyorum. Emin olun pek çok güzel çalışma ile karşılaşacaksınız.


Kutuyu sponges (Tam türkçesi ne bilmiyorum. Tıbbi olarak, çok amaçlı kullanılan minik katlanmış steril gazlıbezler) üzerine komple peçete dekupajı ile kapladım. Açık renk desenli çalışmalarda doku daha belirgin duracaktır. Ayrıca ben sargı bezi yerine sponges kullandığım için gözenekler daha sık durdu ve görüntüsü goblen gibi oldu. Kapak içine de stencil çalışıp işi bitirdim. Gerisi sizin takdiriniz :))

20 yorum:

  1. Sevgili cafemola ışıktan mıdır pek doku belli olmamış resimlerde ama belli olmamış hali bile çok güzel canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım,şimdi bir çaresine bakarım:))

      Sil
  2. Ellerine sağlık, desenler, renkler bir de stencılın uyumuna bayıldım. Ama fotoğraflardan herhelde doku pek belli olmamış. Dokuyu belirginleştirmek için parmak yaldız, antiquin eskitme kullanabilirsin. Rengi koyultmak istemem dersen kuru fırçaya açık renk boya alıp süpürerek eskitebilirsin. Çıkıntılar ve girintiler arasında renk tonu farkı olursa doku daha çok belli oluyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esracım,yeni bir resim ekledim, onda doku daha rahat anlaşılabilir sanırım:)) Doku sargı bezindeki kadar girintili çıkıntılı ve seyrek olmadığı için üzerine herhangi birşey kullanmadım aksi halde her tarafına bulaşabilirdi. Çok hafif kumaş kaplanmış görüntüsü var, ancak yakından yada elle temasta belli oluyor. Benden de kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  3. Senin bu kutu için kullandığın renk tonları var ya, hani böyle birkaç ton kırmızı-bordo, turuncu-yeşil işte o tonların hepsini çok seviyorum ve böyle birarada görünce çok heyecanlandım. Sen de heyecanlanır mısın çok, renklerden desenlerden? Ne güzel bir kutu yapmışsın molacım, Esra'nın yaptığı da çok güzeldi ve çok da güzel anlatmışsı söylediğin gibi, seninki de :)
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esenin böyle canlı kanlı renkler estiriveriyor işte:)) Neden mi? tabiki heyecandan, hani diyorlar ya fikrim geldi diye, işte aynen öyle oluyor. Bir objeye gönlüne uygun rengi ve deseni bulunca kalbin pır pır bir an önce sonucu görmek istiyor. Öpüyorum canım:)

      Sil
  4. Ellerinize sağlık...Esra Hanım' dan öğrendiğim bu tekniği ben de minyatürlarimde kullanacağım. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim çok güzel olacaktır Gülay Hanım, elinizin değmesi yeter:))

      Sil
  5. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık. :) Nasıl güzel fikirdir bu böyle. Bunları bulan kişilere hayran kalıyorum doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler cicideko, blog olayını bu yüzden çok seviyorum. Farklı fikirleri paylaşabilir olmak harika. Birbirimizden görebileceğimiz ve deneyebileceğimiz ne güzel çalışmalar var:))

      Sil
  6. Çok güzel olmuş. Ben de bu tekniği kullanmak için fırsat kolluyorum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler renklidesign, hiç beklemeyin, çok keyifli bir çalışma:))

      Sil
  7. Kesinlikle çok şık olmuş, rengine ve desenine bayıldım.
    Eline sağlık arkadaşım, güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyacım, çok teşekkürler canım, ben de bu peçeteyi görür görmez kapmıştım. İyi de olmuş yani:)))

      Sil
  8. İlk resme bakınca kumaşla kapladığını düşündüm. Ellerine sağlık canım benim, çok şık olmuş:)

    YanıtlaSil
  9. evet evet canım, aynen öyle duruyor)) çoook teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Cok sık gorunuyor ellerinize saglik :) sargi bezi teknigi dalga dalga tum hobi bloglarina yayiliyor resmen :) ben de denedim o yuzden hemen ilgimi cekiyor gorunce :)

    YanıtlaSil
  11. ne güzel fikirmiş ilk kez duyuyorum ve çok beğendim.mixed tablolarda kullandım ama ahşapta çok güzel durmuş cidden.ellerine sağlık ve güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, benim de içime sindi Alanaycım, duruşunu çok beğendim. Farklı denemeler de düşünüyorum, bakalım ne zaman kısmet olacak:))

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...