20 Nisan 2014 Pazar

Yılan Hikayesi

Uzun bir aradan sonra yazabilmek ne güzel. Gönülden bir merhaba hepinize. Bu aralar zamanın nasıl geçtiğini pek anlamadım doğrusu. Hem kişisel işlerim hem de havanın güzelliğini fırsat bilerek yaptığım ziyaretlerimle günler geçiverdi. Yeni haftanın başlamasına yarım saat kadar kalmışken dayanamadım ve ertelemeden paylaşmak istedim sizlerle. Benim şu yılan hikayesine dönen 5. madde nihayete kavuştu. Başlarken bir çırpıda halledeceğimi düşündüğüm, aslında hiç de zor olmayan bu işte, yaşadığım aksilik beni bezdirmedi desem yalan olur. Peki neydi o iş?


Bremen mızıkacılarını andıran bu görüntü benim zigonlarım ve kare sehpama ait. Kare olanı daha önce burada anlatmıştım. Kalan üçlü zigonu da oturma odam için beyaz olsun istedim. 


İşe girmişken ortadaki sehpayı da ele aldım. Altı üstü 110 x 110 cm dümdüz kare bir sehpa:)


Bu sefer zımparadan kurtulmak için parlak yüzey astarı ve su bazlı akrilik boya ile çalıştım. Bir güzel boyandı ve bitti.


Çok da iyi oldu diye mutlu olmuştum ki kursağımda kaldı. Bir sonraki gün zigonları kullanıp içiçe koyarken bacaklarının birbirine çarpmasıyla boya kağıt gibi soyulup dökülmeye başladı. İşte kabus, başımdan aşağı kaynar sular indi sanki. Bu sonucu yaşayıp nedenini bilen var mı bilmem ama benim kendime gelmem zor oldu. Yapılan bir işi sil baştan yapmak çok sıkıcı çünkü ilk yapışımdaki istek ve heves kırılıyor. 


Kaçar mısın sen zımparadan, ders olsun bir daha kolaya kaçma... Tekrar zımparalanır, boyanır, sabrın sonuna kadar gelinir ve başarılır. 


İki kat zaman, iki kat emek ama şükür ki mutlu son...

Hepimiz için hayırlı, bereketli ve enerji dolu bir hafta olsun







40 yorum:

  1. elinize sağlık :) bende vernik konusunda çok dertliyim :( ne zaman vernik yapmaya kalksam illa kötü oluyor ve sararıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler :) arada aksilik oluyor işte...

      Sil
  2. Merhaba sevgili Mola! Bu kahverengi mobilyalardan herkes gibi sen de sıkıldın herhalde. Boyanın soyulmasından bahsetmişsin. Kardeşim de yatak odası takımını boyadı. O "chalk paint" yöntemini kullandı. Su bazlı vernikle de vernikledi.. Çok başarılı bir boyama oldu. Bu yöntem özellikle kaplama mobilyalar için idealmiş.Bu bilgiyi paylaşmak istedim. Biraz tereciye tere satmış gibi oldum ama affına sığınıyorum artık. Seviyle kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım, çok haklısın koyu renkten sıkıldım. kardeşinin kullandığı yöntem en güzeli. benim elimde astar vardı, başka bir yenileme çalışması planlamadığım için kullanayım, değerlensin istedim. bir de girinti çıkıntı yok dümdüz iş diye hafife aldım. nedenini çözemediğim bir şekilde, boya astarla bir dökülüp, altta venge rengi görünce de çooook pişman oldum. neyse bir süre yenileme yerine yeni işler yaparsam unuturum:))) desteğin ve bilgilendirmen için çok teşekkür ederim... kocaman öpüyorum

      Sil
  3. Ah canım ya, üzüldüm gerçekten ama neden oldu ki acaba astarlamışsında yani. Hiç anlamadım. Çok zahmet etmişsin ama değmiş doğrusu, sonuç harika olmuş. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay sorma canım ya:( ben de anlamadım ki... bitti ama beni de bitirdi. altı üstü dümdüz sehpalar işte ama uzadıkça uzadı. neyse hiç olmazsa sonuç iç açıcı oldu:))

      Sil
  4. Ohhh ferah ferah...)) Ne iyi etmişsin.İyi günlerde kullan canım çokk güzel olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Serpil'cim, bir ferahlık geldi gerçekten. Ben ne diye bu kadar koyu renk almışım ki:)))

      Sil
  5. Benim de kafamda böyle bir proje var ama cesaret edemiyorum bir türlü :) sizinkiler zor olmuş ama değmiş çok güzeller :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sema hanım, tereddütsüz yapın, ben ilk kez bu aksiliği yaşadım. Normalde bu zorluğu yaşayacağınız bir iş değil. Şimdiden kolay gelsin:))

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım tam baharlık olmuş sehpaların :) Seni ne çok uğraştırmışlar, olsun sonuçta yola gelmişler ya :)
    Ara verme bu kadar uzun bir daha e mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen arka arkaya gelir ya yapılması gerekenler, öyle bir süreç oldu canısı. Bir de inat ettim, bitireceğim ve yayınlayacağım diye:)) Neyse ki kavuştuk...

      Sil
  7. yazını okuyunca aklıma aktüelmoda.blogspot geldi. o da şu aralar bundan muzdarip :(
    neyse ki sen mutlu sona ulaşmışsın. güle güle kullan

    YanıtlaSil
  8. Biraz zorlamış ama çok güzel olmuş sevgili mola :)) Güzel günlerde keyifle kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülay Hanımcım, çooook teşekkür ederim, uzun bir süre değişiklik yapmadan kullanmayı düşünüyorum:)))

      Sil
  9. böyle bir sonucu yaşamadım ama sebebini biliyorum, NAZAR şekerim bildiğin nazar :)) yine resimlere bakmaya doyamadım eline,zevkine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cansanat, işte şimdi keyiflendim. Yüzümde bir gülümseme ile okudum yorumunu. Ne diyelim o zaman,bundan sonrakileri Allah nazardan korusun:))) Çok teşekkürler...

      Sil
  10. Ben yapmadım ama kursta eski mobilyaları boyamadan önce boya çözücü denilen bir madde ile önce eski boyayı çıkarıyorlardı Daha sonra vernikleyip yeni boyayı öyle sürdüklerini biliyorum.Biten bir işi yeniden yapmak zor olsada sonuç muhteşem olmuş ellerinize sağlık. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap Hanımcım, bunu mobilya boyayan atölyeler de kullanıyor. Hatta üzerine yaldız dedikleri bir şey atıp sonra boyuyorlar ama ben astara sığınıp girince işe böyle oldu. Hala da sebebini anlayamadım:( Neyse ki toparlandı, yoksa emeğime çok acırdım. Sevgilerimle...

      Sil
  11. En sevmediğim genelde sıkılıp atıverdiğim bir işlemdir ikinci kez yapmak. Çok geçmiş olsun mu diyeyim canım benim. Neyse ki sonuç güzel olmuş seni zorlasa da emeğine değmiş. Güzel günlerde kullan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma Juliette, ikinci sefer ciddi bunaltıyor. dediğin gibi geçmiş gitmiş olsun:)) teşekkürler canım...

      Sil
  12. canımmmm merhaba..dün gece aklımdaydın..paylaşımların olmayınca meraklandım..şükürler olsun kötü birşey yokmuş..sehpaların çok şık olmuş..çok emek vermişsin ama değmiş..kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum cnm..kal sağlıcakla..<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok ablacım, yok çok şükür. ama bu son iş dediğim gibi çok sıktı. dur ben seni bir arayım belki bir fikrin vardır bu konuda. çıldırdım çünkü çalışırken:)) öpüyorum kocaman...

      Sil
  13. Ortalarda göremeyince merak etmiştim.Canın sağolsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım, ara versem bırakmaktan korktum. bitene kadar nefes almadım ben de:)))

      Sil
  14. Okurken hayal ettim tekrar boyamanın nasıl da zor geldiğini. Demek ki zımparalamak şart. Ben de bizim zingon sehpalarını beyaza boyamak istiyorum. Zımparalamasam spey boya ile boyasam ne olur ki diyordum demek böyle oluyor. :) Sizden acı tecrübeyi bir de ben yaşamadan öğrenmiş oldum. Teşekkürler. Bundan sonraki işleri de merakla bekliyorum. Size bol bol kolaylıklar diliyorum. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sprey boyayı sehpaları içeride kullanacağım için hiç düşünmedim ama sanırım bir daha zımparasız çalışmayacağım:) Ben de sevgilerimi yolluyorum...

      Sil
  15. harika olmuş bayağı zorlamış ama sonuç çok güzel ben de başka işlerle uğraşmaktan ahşap boyamaya ara verdim güzel işleri görünce canım çekti hadi hayırlısı selamlar...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırlısı bakalım, çok teşekkürler:))))

      Sil
  16. Sehpanız odanıza çok yakışmış tabi sabrın sonu selamettir :) Bende ahşap boyama yapmayı çok istiyorum ama şimdilik nakısla ilgileniyorum. sitemi ziyaret ederseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler
    http://renngarenk.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Zehra Hanım, memnuniyetle ziyaretinize gelirim:) sevgilerimle...

      Sil
  17. Canım astarmış, chalk paintmiş hikaye, bir gün bile sürse kaçmayacağım tek konu zımparadır, çünkü o olmadan tüm emeğin eline geliyor cidden. Çok ferah olmuş sehpaların, güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru valla Baharcım, en sağlamı zımpara. sağlam ders oldu bana:)) teşekkürler...

      Sil
  18. çok hoş olmuş canım ben de boyadım. ben zımparaladım . Ben çok kullanıyrum darbelere maruz kaldı çizildi. vernik şart gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili pempe kreasyon, çok teşekkürler. darbe alıyorsa vernik iyi oluyor ama yine de sağa sola çok çarpan eşya zamanla beni ele al diyor:))

      Sil
  19. Sabrettiğinize değmiş ama.çok iç açıcı olmuş.ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Feyza Hanım:))) Daha aydınlık bir görüntü oldu, ben de rahatladım doğrusu.

      Sil
  20. Emeginize saglik cok güzel olmuş bende orta sehpamla zigonlarimi kırık beyaza boyamak istiyorum ama deriler ne yapmam gerekiyo bir fikriniz varmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, deri yenileme çalışmıyorum ama deriklinik.com da bununla ilgili bir video olması gerekiyor. belki işinize yarar. sevgiler:)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...